Thursday, March 09, 2023

Flickvänsmaterial

 Utläst 230308: Flickvänsmaterial av Yrsa Walldén

Jag blandar ihop ett par Yrsor men när jag kollade upp det har jag tidigare läst Du är min Bobby Jean av denna och den gillade jag. Den här romanen är också bra och jag tycker om referenserna till artister, i detta fall Håkan Hellström. Det är kul med ungdomsböcker med snabb handling och kast mellan känslor men även lite jobbigt att påminnas om hur det var att vara tonåring och bli dödligt förälskad. Yrsa är född 1989 och kommer från Skåne. Hon var bara nitton, då den yngsta sommarprataren någonsin, när hon röstades fram att få delta i Sommar i P1. 

Roxy har precis tagit studenten och hon och hennes bästa kompis Eva har planerat att hon ska dejta sig igenom sommaren. Det går ganska dåligt, trots att Eva detaljplanerar hur det ska gå till... På en dejt köper Roxy en svindyr bulle till killen som hon inte ens är intresserad av. Hon har aldrig varit kär på riktigt, men nu hoppas hon att det ska hända. 


Flickvänsmaterial - Yrsa Walldén - Bok (9789188665119) | Bokus


No comments: