Friday, April 03, 2009

Punkindustriell hårdrockare

Utläst 090403: Punkindustriell hårdrockare med attityd av Louise Halvardsson

Jag blir nästan lite generad över hur Amanda beter sig ibland. Hon har en så mycket mer kaosartad tonårstid än vad jag hade. Ändå tror jag att det är många som känner igen sig i hennes vilda framfart. Det känns som en bra ungdomsbok, men jag hade nog inte gillat den på gymnasiet, just på grund av problem med att identifiera mig.

Det här är Amandas gymnasietid. Amanda är en tjej som inte riktigt vet vad hon vill och hon gör det ofta svårt för sig. Kompisen Kim sviker och försvinner när hon som bäst behöver henne. Ändå är det henne hon skriver brev till på svensktimmarna. Danny Demon som är med i bandet Street Angels är tuff med stav i tungan. Challe som säljer t-shirts på marknaden är en chans att bli av med oskulden. Jonte kanske bara råkar finnas där när hon vill ha en pojkvän. Eddie är nog mer pojkvän till Kim än vad hon vill erkänna.

1 comment:

Anonymous said...

Den här boken kommer snart ut som En Bok För Alla.