Saturday, April 20, 2024

Byt liv med mig

 Utläst 240419: Byt liv med mig av Adele Parks

Jag har för mig att jag har tyckt om någon bok av Parks tidigare men den här var inte så bra. Kanske har jag vuxit ifrån feelgood från 2003 om personer i trettioårsåldern. Det var kul att läsa om London, affärer, musik och annat jag känner igen men människorna är för överdrivna; när de är vackra är de så utomjordiskt vackra... Ibland är det skönt att läsa något lättsmält men de här personerna engagerar mig inte. 

Martha lever ett lyckligt liv med sin man Michael och deras två döttrar och är på väg att köpa det perfekta huset till familjen men plötsligt säger Michael att han vill skiljas och hon fattar ingenting. Hennes syster Eliza å sin sida lever ihop med den charmige bohemen Greg men tröttnar på att allt är så oordnat med honom så att hon gör slut för att träffa en rik man som kan ge henne trygghet. 



No comments: