Friday, February 09, 2024

Bekännelser

 Utläst 240208: Bekännelser av Colleen Hoover

Hoover har blivit känd som ett TikTok/BookTokfenomen och är otroligt produktiv. Jag håller på att lära mig att hon stavar med två L, två E och två O för nu har jag läst alla böcker som finns av henne på svenska. Hon föddes 1979 och är en amerikansk författare vars böcker spridits över världen. Av hennes 24 romaner finns nio översatta till svenska och jag önskar att de hade korrekturlästs bättre. I denna bok står det till exempel genererad istället för generad på tre ställen och jag tror att det har gått för fort att översätta. Bekännelser kom ut 2015 men först 2023 på svenska så här (liksom i andra länder) verkar de vilja spotta ur sig så många böcker som möjligt medan hon är populär. Jag tycker fortfarande bäst om Det slutar med oss som är inspirerad av hennes mammas liv, men jag blir alltid mer eller mindre fängslad av hennes komplicerade kärlekshistorier. Det är svårt att berätta om denna utan att avslöja för mycket men om du gillar romance och snabblästa böcker kan detta vara något för dig. 

Auburn har bestämt sig för att försöka få tillbaka det hon förlorat, det viktigaste som finns i hennes liv. Egentligen passar inte kärleken in i hennes plan, men hon har svårt att motstå Owen, en mystisk konstnär som hon stöter på och som hon sedan blir varnad för. Efter bara några timmar i varandras sällskap känner hon att hon kan lita mer på honom än på människor i hennes närhet. Men han döljer något och hon blir fruktansvärt besviken när polisen blir inblandad och anklagar honom för något hemskt. 



Bekännelser - Colleen Hoover - Häftad (9789189589933) | Bokus

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

Hover har jag nog inte stött på.

Ylva said...

Hannele. Det är många ungdomar som gillar henne. Lättläst och gripande.