Monday, April 03, 2023

Halva Malmö består av killar som dumpat mig

 Utläst 230401: Halva Malmö består av killar som dumpat mig av Amanda Romare

Jag ville tipsa en skånsk lärare om denna innan jag ens läst den själv,  men sa Jag har legat med halva Malmö. "Nämen, Ylva!" svarade hon. Jag vill fortfarande tipsa om den för jag tycker att den är väldigt underhållande trots all misär. Det är alltid spännande att fundera över hur mycket som har hänt på riktigt i romaner och i den här intressanta intervjun med författaren får man veta att den utgår från hennes egna dagböcker men att hon anonymiserat personerna.

Omtalade Amanda Romare aktuell med debutroman | Femina

Amanda är så trött på att dejterna aldrig leder någonvart. Om hon ens kommer till första dejten. Hon bestämmer sig för att ge dejtandet ett år och sedan lägga av. Det blir både tinder, flört med bartender, byte av nummer på bar och be en kompis gå fram till snygga killgänget. Efter tio års singelliv får hon visserligen ligga ibland, men sedan försvinner männen utan ett ljud... 



Halva Malmö består av killar som dumpat mig - Amanda Romare - Pocket | Bokus


2 comments:

Hanneles bokparadis said...

kanske rolig, nytt grepp

Ylva said...

Hannele. Jätterolig, tycker jag! Och så blir man glad att man är gift.