Friday, April 14, 2023

9 november

 Utläst 230414: 9 november av Colleen Hoover

Något har hänt de senaste åren och det har blivit mer accepterat att läsa romance och chick lit. Framför allt har ungdomar på tiktok och booktok uppmärksammat Hoover. Det är lättsmälta men spännande romaner hon skriver och det är inte ofta jag blir så uppslukad av böcker som av hennes fast jag vet hur det måste sluta. Det är vägen dit som är intressant och hon får till oväntade vändningar. Denna tänkte jag att jag skulle läsa ut innan jag gick till jobbet idag för det var bara några sidor kvar, men det var dumt för jag började gråta när det blev för känslosamt. 

Fallon var skådespelare i en känd TV-serie innan hennes utseende förstördes i en brand. Hon äter middag på restaurang med sin pappa dagen innan hon ska flytta tvärs över landet, från Los Angeles till New York, för att starta ett nytt liv och försöka få skådisroller trots allt. De blir osams men då dyker Ben upp, en okänd kille som inte kan låta bli att lägga sig i samtalet. Han slår sig ned bredvid Fallon och låtsas vara hennes pojkvän. Ben vill bli författare och får ett bra uppslag till en roman; de båda ska ses varje år samma datum, den 9 november, men bara då. Däremellan får de inte ha kontakt utan kunna leva vidare med sina vanliga liv. 



9 november - Colleen Hoover - Häftad (9789189589384) | Bokus

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

ibland är det fint med en bok som får en att gråta.

Ylva said...

Hannele. Ja, jag tycker om att gråta av böcker men inte precis när jag är på väg till jobbet.