Tuesday, April 18, 2023

Berätta tre saker

 Utläst 230418: Berätta tre saker av Callum Bloodworth

Jag trodde att jag var trött på corona, men så här i efterhand är det faktiskt kul med en roman som handlar om den tiden. Bloodworth är född i Storbritannien men bor nu utanför Stockholm. Han är journalist och har skrivit flera böcker men det här är hans första ungdomsroman. Jag retar mig till en början på att språket inte känns så ungdomligt men på samma sätt som med John Green och Jennifer Niven vänjer jag mig snabbt vid det lillgamla språket. 

Liv som snart ska fylla sjutton är ensam i sin storasysters lägenhet och ska sitta i karantän i två veckor efter att av misstag ha blivit kysst på en fest. Då händer det plötsligt något oväntat; det knackar på dörren och en okänd kille börjar prata med henne. Hennes första reaktion är att bli rädd, men sedan blir hon nyfiken. Killen som heter Dag fortsätter att komma dit och prata med henne genom dörren. De förstår varandra på ett ovanligt sätt och hon känner sig inte längre ensam. 



Berätta tre saker - Callum Bloodworth - Häftad (9789179770976) | Bokus

No comments: