Sunday, March 23, 2008

benke@swipnet.se

Utläst 080323: benke@swipnet.se, krönikor av Bengt Ohlsson

Jag fortsätter mitt beundrande och läsande av Bengt Ohlsson efter Hennes mjukaste röst. Jag har lånat hem Gregorius också, men först den här krönikesamlingen som jag hittade billigt på bokus. Bengt har skrivit krönikor för DN-bilagan På stan i sjutton år. Då har man en oslagbar erfarenhet på just det området. Oftast är han bra, ibland helt fantastisk! Jag gillar sånt här:
Jag kan fatta tjusningen med att ha hund. Att ha den där okritiska och oavlåtligt intresserade blicken på sig hela dagarna. Man känner sig ganska betydelsefull efter ett tag. Man känner sig viktig och uppskattad och behövd. Här kommer en riktigt avgrundsdeppig tanke. Så den tänker vi inte. http://knuff.se/boecker

No comments: