Wednesday, October 11, 2023

En familj av lögnare

 Utläst 231010: En familj av lögnare av E.Lockhart

Jag tyckte om Kanske är det allt du behöver veta när jag väl vant mig vid en sak man får veta sent i romanen. Denna bok utspelar sig 27 år innan allt hände. Det är svårt att skriva om handlingen utan att avslöja för mycket. Jag minns inte heller den första boken så bra eftersom jag läste den 2016, men det är spännande ungdomsböcker med många hemligheter som överraskar läsaren. 

Familjen Sinclair ser perfekt ut på ytan. De äger en liten ö där de tillbringar alla somrar. De är rika, vackra och hårdhudade. Sommaren efter att den yngsta dottern Rosemary drunknat blir sorglig av mer än den anledningen. Carrie tänker på sin lillasyster hela tiden och kan inte förstå hur de andra kan gå vidare som om inget hänt. Det är en tuff familj där enda vägen ut är igenom. En sak som kanske kan få dem att tänka på annat är gästerna på ön. Det dyker upp tre äldre killar varav en är pojkvän till systrarnas kusin Yardley som också bor på ön.  


En familj av lögnare - E Lockhart - Pocket | Bokus

No comments: