Wednesday, September 06, 2023

Dina perfekta sidor

 Utläst 230905: Dina perfekta sidor av Colleen Hoover

Nu ska jag ta en paus i mitt Hooverläsande för den här blev jag besviken på. Jag brukar gilla hennes lättlästa kärleksromaner där man bläddrar snabbt för att få veta hur det ska gå, men den här grep inte tag i mig lika starkt som de brukar. Man fattar att det ska sluta lyckligt men det brukar vara mer tvistat innan man kommer dit. En del i att jag inte engagerar mig så mycket är att det handlar om viljan att bli mamma och den har jag aldrig känt. Kanske börjar jag också känna att personerna är hälften så gamla som jag. Jag kan läsa böcker om alla åldrar men ibland behövs det mer handling för att gripa tag. Hoover blev stor på TikTok och BookTok (där är inte jag) och många ungdomar läser henne. 

Quinn och Graham har haft det perfekta förhållandet men Quinns önskan att bli mamma håller på att förstöra allt. Efter att de har försökt i flera år börjar hon undvika att ha sex för att det blir en så stor besvikelse varje månad hon inte blir gravid. Till sist pratar de knappt med varandra. Att adoptera är inte ett alternativ på grund av en dom Graham fick när han var ung. 



Dina perfekta sidor - Colleen Hoover - Häftad (9789189589452) | Bokus

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

Hoover har jag missat

Ylva said...

Hannele. Börja med "Det slutar med oss" om du vill läsa något av henne.