Sunday, October 27, 2013

Tips på roliga böcker

Nu är det höstlov och då tycker jag att man ska läsa roliga böcker. Själv läser jag visserligen en tragisk bok, men jag vill tipsa om feel good.
 
Fredrik Backman: En man som heter Ove, Min mormor hälsar och säger förlåt
Jonas Jonasson: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Analfabeten som kunde räkna (har inte läst än)
David Safier: Dålig karma
Michael Bergstrand: Delhis vackraste händer, Dimma över Darjeeling (har inte läst än)
Jonathan Tropper: Boken om Joe, Sju jävligt långa dagar, Fördelarna med en kollaps, Konsten att tala med en änkling
Erlend Loe: nästan allt han skrivit 
Jenny Jägerfeld: Hål i huvudet, Här ligger jag och blöder, Jag är ju så jävla easy going
 
 
Miika Nousiainen: Hallonbåtsflyktingen
Caitlin Moran: Konsten att vara kvinna, Morantologi
Christer Lundberg: Gräspojken
Maria Goodin: En nypa salt
Dawn French: En liten smula underbar
Per J Andersson: New Delhi - Borås
John O´Farrell: Det bästa av två världar, Här är ditt liv, Kan innehålla nötter, Mannen som glömde sin fru

 
 

No comments: