Saturday, October 19, 2013

Bokenkät

Här är en enkät som valsar runt bland bokbloggarna. Jag hade inte tänkt göra den först eftersom det handlar en del om att köpa böcker som jag så sällan gör, men nu känner jag ändå för att svara.

Senast köpta inbundna bok:  42195 m Berlin av G.Å.Kegg. Present till min bror. 

Senast köpta pocketbok: Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. Present till en kompis. 

Favoritgenre: Genre och genre. Jag gillar romaner, gärna uppväxtskildringar och nordiska kvinnliga författare. 

Favoritbokhandel: Akademibokhandeln på Avenyn i Göteborg. 

Favoritbibliotek: Vårt skolbibliotek är himla trevligt faktiskt.

Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På bryggan vid dammen. 

Fem författare du alltid köper i inbundet format: Nej, det finns inte några jag måste ha inbundna. 

Bästa lässnackset: Lösgodis.

Bästa läsdrycken: Jag ligger helst ner när jag läser och då kan jag inte dricka. 

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tyst. Eller fågelkvitter. 

När på dygnet läser du helst? På kvällen, innan jag ska sova. 

Bästa bakfylleläsningen:  Damtidningar som Amelia, Damernas värld och Femina. 

Bästa kollektivtrafikläsningen: Kan inte läsa på buss men på tåg är det trevligt att läsa Kupé. 

Sunnerbogymnasiets bibliotek – Ljungby, Sweden

No comments: