Thursday, August 19, 2021

The girl with the lower back tattoo

 Utläst 210817: The girl with the lower back tattoo - saker du inte vet om mig av Amy Schumer


Jag såg en lista på roliga böcker här som jag håller på att beta av:

 https://www.selmastories.se/artikel/8-bocker-som-far-dig-att-grata-av-skratt/ 

Schumer kände jag bara till till namnet och har inte alls koll på henne, så den här boken kanske är roligast för fansen, men det är intressant att få veta hur det är att kämpa sig fram som kvinnlig komiker i USA. Mest fascinerande är att hon vågar vara ful och säga opassande saker. Nu tycker jag i och för sig att hon är snygg, men i den utseendefixerade kändisvärlden får man inte vara överviktig. De flesta artister flyttar till Los Angeles men Amy envisas med att bo kvar i New York. Det är en stark och tuff kvinna, som gärna tar upp obekväma ämnen. 


Schumer är född 1981 och har hållit på med standup i många år. Hon leder den prisbelönta showen Inside Amy Schumer om sex, kön och relationer. Hon har skrivit manus och har huvudrollen i filmen Trainwreck. Tidningen Times har utnämnt henne till en av världens hundra mest inflytelserika människor. 




The girl with the lower back tattoo : saker du inte vet om mig - Amy Schumer - pocket (9789175036489) | Adlibris Bokhandel

No comments: