Monday, September 02, 2013

Jag ringer mina bröder

Utläst 130901: Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri

Den här lilla boken på 125 sidor ska vi läsa till en bokcirkel. Det går fort att läsa den. Men jag tyckte inte att den var så bra. Det är ett problem jag har med Khemiri; jag vill gilla hans böcker eftersom jag tycker att han är charmig, men det går inte så bra. Den här boken är tröttsam för att den till stor del består av dialog och jag har svårt att hänga med i vem som säger vad.

Boken utgår från en krönika som publicerades en vecka efter bombattentatet i Stockholm, i december 2010. Efter att en bil har exploderat i Stockholm irrar Amor runt på stan. Han har en mobil med sig och pratar mycket i den. För övrigt försöker han att bete sig normalt så att han inte ska bli misstänkt för vansinnesdådet.

Jag ringer mina bröder
http://www.adlibris.com/se/bok/jag-ringer-mina-broder-9789100132651

No comments: