Monday, October 05, 2009

Caipirinha med döden

Utläst 091003: Caipirinha med döden av Maria Ernestam

Nu har jag, tyvärr måste jag säga, läst alla Ernestams böcker så jag måste vänta tills hon skriver en ny. Jag hade lyckats undanhålla alla fyra för mig själv så jag har haft en riktig läsfest! Det hon skriver är nämligen bland det bästa jag vet just nu! Vilket språk, vilka karaktärer, vilka fantastiska historier!

Erica blir fullständigt överraskad när hennes sambo Tom vill ta en paus. När hon får veta att han väntar barn med en annan rasar hennes värld totalt. Hon sitter hemma och tröstar sig med att dricka vin och så ringer det på dörren och när hon öppnar står en man där och presenterar sig som Döden. Hon släpper in honom och sedan händer det en massa otroliga saker, med död inblandad.

No comments: