Saturday, January 12, 2008

Spelet

Utläst 080111: Spelet av Neil Strauss

En inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap. En obehaglig bok om hur författaren ägnade två år av sitt liv till hämningslös raggning och den så kallade nätgemenskapen där han delade med sig av sina tips. Jag blir motvilligt imponerad av hur Style, som han kallar sig i raggningskretsar, och hans rotekompisar, som raggvännerna kallas, lyckas ragga upp såväl kändisar som "vanliga" tjejer som strippor och modeller. Jag undrar om Paris Hilton, Tom Cruise och Courtney Love har godkänt allt som står om dem? Neil själv har lyckats ragga upp och faktiskt behålla Lisa, en tjej i Courtneys band. Det är väl det som är det stora testet, att väl kunna stanna kvar i ett förhållande när man har vant sig vid att bara ha tillfälliga förbindelser. Jag hoppas att jag inte skulle gå på de här billiga raggknepen men det påstås att det funkar på alla tjejer så inte vet jag. Vad jag vet är att jag inte vill bli förolämpad på krogen och det låter hemskt konstigt med neggar, som betyder just att göra tjejen osäker.

1 comment:

Medelklassman said...

Jag får be om ursäkt. Jag läste totalt fel i din kommentar på betas blogg så att andemeningen i det du sade blev det totalt motsatta.

Så det kan bli. Hemskt ledsen.