Tuesday, January 22, 2008

Att vara Per Gessle

Utläst 080122: Att vara Per Gessle. En auktoriserad biografi av Sven Lindström

När jag hörde Gessle och Sven Lindström i ett samtal med Per Sinding Larsen på bokmässan tyckte jag det var synd att boken ännu inte kommit ut så jag kunde få den signerad. Det fick duga med kompisens obscena vistikort som Gessle fick skriva autograf på. Undrar om han skulle tycka det var kul att det står überpimp på det? Jag tyckte det i alla fall och blev starstruck när jag tänkte på hur ofattbart stor han är. Och, hm, ja, jag tyckte visst om det där leendet fast jag annars brukar tycka att han ser så fixad ut och har ett konstigt drag över munnen.

Det här är en fiiin bok! Å, vad bra den ska göra sig på nya hyllan i köket. Coffeetablebook, verkligen. Dessutom är den såklart väldigt intressant för Gesslefans. Här finns hela den fantastiska historien från barndomen via ungdomens Gyllene Tider till Roxette och soloprojekten. Jag gillar allt Gessle gör så jag låter mig fascineras av hans perfektionism och envishet och framför allt hans fantastiska melodier.

No comments: