Monday, February 27, 2023

Det börjar med oss

 Utläst 230225: Det börjar med oss av Colleen Hoover

Jag tyckte mycket om Det slutar med oss som (lite motsägelsefullt) är den första boken om Lily, och gillar även denna. Den är snabbläst och jag vill veta hur det går så det är svårt att lägga ifrån sig boken. Kanske är det inte "god" litteratur, men om det griper tag i mig så är det ju bra böcker! De gör succé på TikTok (BookTok) och kan jag locka tonårstjejerna att läsa riktiga pappersböcker är det guld värt. Den första boken bygger på författarens mamma så den känns ovanligt äkta. Hon hade inte tänkt skriva en fortsättning men fick så många frågor och böner från läsarna att det blev en till ändå. Det enda som stör mig är att breven är för välskrivna för att det ska kännas trovärdigt... 


Lily har ett bra liv med dottern Emmy, förutom att exmannen Ryle lägger sig i hennes liv för mycket. Hon vill inte låta ettåringen sova över hos Ryle innan hon är så stor så att hon kan prata och berätta om det händer något obehagligt. En dag springer Lily på sin tonårskärlek Atlas på stan. De dras fortfarande till varandra men måste gå långsamt fram på grund av Ryles svartsjuka. Lily är rädd för vad som ska hända när Atlas får reda på vem hon träffar. 



Det börjar med oss - Colleen Hoover - Häftad (9789189589124) | Bokus

No comments: