Monday, June 14, 2021

En bebis på Strandcaféet

 Utläst 210614: En bebis på Strandcaféet av Lucy Diamond


Jag vet inte hur många böcker som kan finnas om strandcaféer, men än så länge tycker jag om dem jag läst. Lucy Diamond har jag inte läst tidigare, men jag tycker om Jenny Colgan och det här är samma stil. Detta är en lättläst och bearbetad version av Åtta månader på Strandcaféet som ingår i Snöfall över Strandcaféet och den är utgiven av lättlästförlaget Vilja. Det är trevligt med extra lättläst feelgood och behövs fler sådana romaner som inte bara handlar om tunga problem eller hur man klarar vardagen. Vi har märkt att de efterfrågar lättlästa kärleksböcker på gymnasiet och SFI. 


Evie driver Strandcaféet med sin man Ed och brinner för det. Nu ska de ha barn och hon behöver lämna över till en vikarie, men har svårt att släppa kontrollen. Helen och hennes man Paul har precis flyttat till ön för att ta det lugnt efter ett stressigt liv som ägare till en pub. När Helen blir uttråkad av att inte göra något söker hon jobb som chef för Strandcaféet. Jobbet passar henne, men hon och Evie kommer inte överens. 



En bebis på Strandcaféet - Lucy Diamond - inbunden (9789179492649) | Adlibris Bokhandel

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

gillat Diamonds böcker

Ylva said...

Denna lättlästa är trevlig.