Wednesday, March 30, 2016

Arvet efter dig

Utläst 160336: Arvet efter dig av Jojo Moyes

Jag tyckte mycket om Livet efter dig men först ville jag inte läsa fortsättningen. Eftersom huvudpersonen Will avslutade sitt liv i den första boken tänkte jag att det inte går att gå vidare efter det. Men så blev jag för nyfiken och det är jag glad för, för det här är en väldigt bra bok! Moyes är en skicklig författare som blandar glädje och sorg och får mig att känna med personerna. Louisa är så härligt ickeperfekt med alla sina opassande tankar och konstiga val i livet.

Will Traynor som var förlamad och satt i rullstol valde att dö med hjälp av en självmordsklinik i Schweiz, trots att hans föräldrar och flickvännen Louisa försökte få honom att ändra sig. Ett och ett halvt år senare har Louisa fortfarande svårt att gå vidare och hitta någon mening med sitt eget liv. Hon har ärvt pengar till en lägenhet i London efter Will och skäms över att hon inte trivs där. Jobbet på flygplatsens irländska pub är gräsligt och hon vet inte vad hon ska ta sig till för att förändra sitt liv.

Arvet efter dig
http://www.adlibris.com/se/bok/arvet-efter-dig-9789187343919

No comments: