Wednesday, February 24, 2016

Jag var här

Utläst 160223: Jag var här av Gayle Forman

Forman har även skrivit den fina Om jag stannar och fortsättningen När jag lät dig gå och det här är ännu en gripande och sorglig ungdomsbok. Den börjar med ett självmord så det värsta har redan hänt. Konstigt nog grät jag inte när jag läste, men den ÄR väldigt sorglig och fin. Författaren har inte haft självmordstankar men har haft en person som stod henne nära som gjorde ett självmordsförsök men sedan levde ett långt och lyckligt liv.

Codys bästa vän Meg har tagit livet av sig och Cody har ingen aning om varför. Hon får dåligt samvete för att hon inte vetat att vännen mådde så dåligt. Megs föräldrar ber Cody att åka till staden där Meg studerade för att hämta hennes saker och Cody blir förvånad över hur det är där. Hon träffar människor hon inte har hört talas om och när hon hittar krypterade filer i Megs dator misstänker hon att de handlar om självmordet. I jakten på förklaring träffar hon på Ben McAllister, en snygg men odräglig musiker som krossat Megs hjärta.

Jag var här
http://www.adlibris.com/se/bok/jag-var-har-9789176455562

No comments: