Monday, September 28, 2015

Min bokmässa

Jag gick på bokmässan hela fredagen och var på en massa intressanta seminarier.
 
Karin Johannisson och Anna Jörgensdotter är bra författare.
 
Jonas Hassen Khemiri är rolig att lyssna på men journalisten underskattade hans förmåga att berätta och pratade själv i fyra minuter innan första frågan kom.
 
Jens Andersen, Karin Nyman (Astrid Lindgrens dotter), Kerstin Ekman och Björn Wiman pratade om Astrid Lindgrens krigsdagböcker.
 
Jag hittade Triumfglass "on the road" med frozen yoghurt.
 
Mässgolvet från ovan. Jag går mest på ovanvåningen eftersom det är för mycket folk där nere.
 
Det var kul för mig att höra Einar Már läsa på isländska och jag förstod en del trots att jag glömt bort det mesta av isländskan jag lärde mig när jag bodde där 1992.
 
"Perversa mördare och pilska magistrar" tyckte jag och väninnan var ett spännande tema för ett seminarium så det gick vi på. 
 
Andri Snaer Magnason är ännu en islänning som var kul att höra.

No comments: