Monday, January 13, 2014

Den jag ville ha

Utläst 140112: Den jag ville ha av Sheila O´Flanagan

Jag gillar att läsa lättlästa chick lit ibland och O´Flanagan brukar vara bra. Det är liksom snabbläst även när det är tjocka böcker. Att böckerna utspelas på Irland är mysigt och författaren har själv varit chefsmäklare på Royal Bank of Scotland så hon vet vad hon talar om när hon beskriver sådana jobb. När man tröttnat på Marian Keyes, eller för den delen om man fortfarande gillar henne, (jag tycker inte att hennes senaste varit roliga) gillar man troligen O´Flanagan också.

Darcey och Nieve var bästa vänner en gång i tiden. Innan Nieve stal Darceys pojkvän Aidan. Trots att det gått många år sedan dess har Darcey inte glömt och förlåtit. Darcey bor på Irland och Nieve och Aidan i USA och de har inte setts sedan de blev osams. När Darcey får en bröllopsinbjudan blir hon mycket förvånad. Det är klart att hon inte borde gå på bröllopet mellan sin före detta vän och mannen som svek henne så, men hon kan inte låta bli att vara nyfiken på hur paret är idag. Hon vill också gärna visa upp sig för Aidan och vara så snygg som möjligt för att visa honom att han valt fel fru.


Den jag ville ha

http://www.adlibris.com/se/bok/den-jag-ville-ha-9789186067083

No comments: