Monday, February 28, 2011

Människor som gått till överdrift

Utläst 110122: Människor som gått till överdrift av Kalle Lind

Jag läste nyligen Linds bok Människor det varit synd om och tänkte att jag även måste läsa denna uppföljare. Boken är lik sin föregångare till upplägget; Lind har letat upp obskyra fakta om de mest besynnerliga personer men jag tycker inte den är riktigt lika rolig som den första. Kanske beror det på en viss mättnad på denna typ av böcker, kanske på att jag inte känner till lika många av personerna. Han har dessutom kastat in några grupper av människor som frikyrkliga artister, nykterister och alkoholister och då blir det inte lika intressant läsning. Men han är fortfarande rolig och jag tycker att boken är läsvärd för dem som gillar den här sortens idiotiska fakta. En väldigt rolig sak för mig är att min gamle lärare Kjell-Åke Olsson från folkhögskolan i Stöllet är nämnd i ett kapitel!

No comments: