Friday, November 20, 2009

Blod

Utläst 091119: Blod av Åsa Anderberg Strollo

Jag tyckte mycket om Åsas första bok Bryta om så jag hade höga förväntningar på denna. Den är bra men inte lika. Jag känner att jag blir lite besviken på upplösningen, det händer liksom inte så mycket. Så kan det ju vara i verkliga livet, men i en bok vill jag gärna veta hur det slutar.

Ida som är fjorton år råkar hitta ett brev på sin mammas skrivbord. Det är från en man som undrar om han kan vara hennes pappa. Vem är han och hur kan mamma Anja ha hållit tyst om en sådan sak i alla år? Ida måste få veta hur det är. Det känns konstigt med Finn som hon alltid trott var hennes pappa. Om han inte är det, vet han om det själv i så fall? Ida och hennes kompisar Nisa och Julia hjälper henne att forska i problemet.

2 comments:

Boktokig Eva Boström said...

Tack för tipsen! Ska pröva dem nästa gng jag är sjuk! Nu r jag äntligen frisk i ala fall! Fast jag tror inte att jag väntar med att läsa Blod tills jag blir sjuk nästa gång. :)

Boktokig Eva Boström said...

Var till Egypten förresten på solsemestern! Men har inte sett vare sig pyramider eller museum. Var där med familjen och vi har ju små barn, så vi åkte dit för att bara sola, bada och ta det lugnt!