Tuesday, August 28, 2012

Svek

Utläst 120828: Svek av Karin Alvtegen

Jag har förstått att Alvtegen inte skriver vanliga deckare utan mer psykologiska romaner men det har inte blivit av att jag läst henne förrän nu. Det här är krypande otäckt och jag vill läsa mer av henne så det är ju roligt att hon skrivit många böcker. Personerna känns äkta och man förstår varför de beter sig som de gör. Jag kan tycka att huvudpersonen blir lite väl orättvist behandlad, men vem har sagt att livet är rättvist?

Eva och Henrik har levt ihop i femton år och har sonen Axel. Deras äktenskap knakar och Eva förstår att Henrik träffat en annan även fast han nekar när hon frågar rätt ut. Eva känner sig djupt sviken och vill hämnas. Samtidigt vakar en ung man vid sin flickväns sjukhussäng men Jonas börjar bli trött på att Anna aldrig vaknar ur sin koma. Av en slump stöter Eva och Jonas på varandra.

2 comments:

Ylva said...

Alvtegen skriver himla bra böcker :) Jag har tittat på din andra blogg Nybsonytt heter den va??? eller menar du någon annan?

Ylva said...

Ja, jag måste läsa fler av henne! Nej, Nybsonytt är död, jag menar yfronten.blogg.se