Sunday, January 29, 2012

Charlott Isabel Hansen

Utläst 120128: Charlott Isabel Hansen av Tore Renberg

Den här boken läste jag på norska men den har just kommit ut på svenska med titeln Jag reser ensam. Jag har riktigt vältrat mig i norska och läst boken samtidigt som jag lyssnat på skivan Di beste med Di Derre (med Jo Nesbö som sångare!). Den förra boken om Jarle, Kompani Orheim, blev jag besviken på och tyckte blev för utdragen, men den här gillar jag desto bättre.

Jarle är 25 år och det är 1997. Han studerar på universitetet i Bergen och är nöjd med livet som student. Han kan dricka så mycket öl han vill och ha så mycket sex han vill utan att ha något seriöst förhållande. Men så dyker det upp något oväntat; en liten tjej på sju år som är hans dotter! Charlott Isabel Hansen bor med sin mamma i Skien och Jarle har aldrig hört talas om henne ens och nu ska han plötsligt ha hand om henne i en vecka.

No comments: