Friday, April 03, 2020

Någon annan, väntat så länge, min tur nu

Utläst 200403: Någon annan, Väntat så länge, Min tur nu av Anna Ahlund

Det här är del ett, tre och fyra i serien Våga längta med fristående böcker om sex och relationer av Anna Ahlund. Av någon outgrundlig anledning har vi inte köpt del två till skolbiblioteket så det får vi göra. Böckerna är utgivna av lättlästförlaget Hegas och passar för lässvaga ungdomar. Anna har haft min bror som svenskalärare på gymnasiet och det är jätteroligt att hon blivit författare! Jag har läst och gillat hennes tidigare ungdomsböcker och tycker att det här är en fin serie med hbtq-tema.

Någon annan 
Mikael vill kyssa någon, det händer aldrig något i hans liv. Men på instagram är det lättare att vara någon annan. Där är han Mika som lägger upp fina foton med små historier han tänker sig skulle kunna hända där. Han har många följare men det är något särskilt med Loe.



Väntat så länge
Mira är kär i klasskompisen Julia och har varit det länge. Men hon vågar inte prata med henne. Det blir brandövning på skolan och de två blir inlåsta ensamma i ett klassrum. Nu har Mira chans att visa Julia vad hon känner.



Min tur nu
Jonas är tillsammans med Leo men deras förhållande är inte bra. Jonas hänger mest på vad Leo vill utan att tänka efter så mycket. Men på maskeraden ska Jonas kunna slappna av och vara sig själv har han tänkt.


No comments: