Friday, July 28, 2017

Äventyrliga hjärtan

Utläst 170727: Äventyrliga hjärtan av Jakob Sverker

Det här är sista delen i Europatrilogin. Jag säger det igen; jag brukar inte läsa deckare och otäcka böcker. De här är spännande och bra, men emellanåt så fruktansvärda så att jag har svårt att ta mig igenom allt våld. Jag brukar undvika böcker som ger mig mardrömmar, men nu fick jag den här serien av författaren själv och det tyckte jag var trevligt. Det är kul att en bok har en viktig roll i historien. Sverker är litteraturvetaren som bytte karriär till IT-expert och nu även författare och han skriver bra så jag rekommenderar serien till dem som gillar obehagliga böcker.

Carl-Henrik är hemma i Sverige men får ett SMS som får honom att snabbt ge sig av till Berlin. Den som påstår sig ha skickat meddelandet är Madeleine, som försvunnit och är jagad. Carl-Henrik och Madeleines syster Marika beslutar sig för att åka även fast de misstänker att det är en fälla. I Berlin befinner sig samtidigt Karl-Henriks son Gustaf, som han inte haft kontakt med på många år. Madeleine kontaktar Gustaf för att varna honom att han kan vara i fara men han väljer att försöka hjälpa henne i stället för att hålla sig undan.

Äventyrliga hjärtan
http://www.adlibris.com/se/bok/aventyrliga-hjartan-9789198182743

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

spännande trilogi

Ylva said...

Hannele. Ja, det är det! Nu skriver han en kärleksroman!