Saturday, November 19, 2016

Kronobergs bokmässa

Från min andra blogg http://yfronten.blogg.se/

Idag har jag varit på Kronobergs bokmässa på Växjö bibliotek.
 
Det var mycket folk och kul att gå runt och prata med författare och förlagsmänniskor som jag känner.
 
Galaxen var full (!) när Lena Andersson berättade om sitt skrivande.
 
Barn- och ungdomsbibliotekarien Paula intervjuade Moa-Lina Croall som skrivit I mitt namn, en bok om transpersoner.
 
Det var en bra och intressant mässa och jag träffade en bibliotekariekompis och en kompis jag pluggade med i Växjö -99 och sedan tappade kontakten med. Vi hade bestämt på Facebook att vi skulle ses, så ibland kan faktiskt FB vara riktigt bra att ha! Jag verkar vara i en period när jag plockar upp gamla kompisar, vad roligt!

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

gillar bokmässor

Ylva said...

Hannele. Mmmm, bokmässor = bra grej!