Monday, May 12, 2014

20 snabba

Hittade en enkät här: 
Mina svar är fetade. 

Snabbläsare eller långsamläsare?
Tegelstenar eller tunnisar? Tunnisar, sällan över 400 sidor.
Bibliotek eller bokhandel?
Ljudbok eller e-bok? Nej.
Inbunden eller pocket?
Vampyrer eller spöken? Nej.
En i taget eller slalomläsning?
Nytt eller gammalt?
Bokmärke eller hundöra?
Snacks eller godis
Biografier eller memoarer?
Skräck eller chicklit?
Soffan eller sängen?
Inne eller ute?
Boken eller filmen?
Twitter eller Facebook?
Goodreads eller Boktipset?
Kokbok eller Bakbok?
Te eller kaffe?
Nobelpriset eller Augustpriset?



6 comments:

Hanneles bokparadis said...

jag köper alldeles för mycket böcker :)

Ylva said...

Hannele. Jag köper nästan bara böcker att ge bort.

Hannele said...

(inte mycket nytt under solen... jag skrev som jag menade; gamla saker i nya böcker :)

Hanneles bokparadis said...

(kanske tänker jag på intertextualitet... jag läser även nya böcker, och jag är inte lika kritisk när jag läser gamla godingar och favoriter :)

znogge said...

Trevligt att få veta lite mer om ditt läsande!

Ylva said...

Znogge. Ja, jag tycker det är kul både att göra och läsa andras sådana här enkäter.