Monday, January 31, 2011

Himlen börjar här

Utläst 110128: Himlen börjar här av Jandy Nelson

Jag tycker att Gilla förlag gör så fina små böcker, de har liksom en egen stil på omslagen som jag börjar känna igen. Dessutom har de bra smak, =samma som jag, och ger ut böcker av Jenny Jägerfeld bland annat. Himlen börjar här har jag läst mycket om och den är verkligen så bra som de flesta tycker. Det är en ungdomsbok som passar lika bra för vuxna.

Lennie är sjutton år och trivs utmärkt med att leva i skuggan av sin nittonåriga storasyster Bailey. Tills det obegripliga händer; Bailey faller ihop och dör i en hjärtattack mitt under en teaterrepetition. Lennie skriver dikter om sorgen och drabbas för första gången av en stor kärlek, men det känns fel att bli kär precis när ens syster har dött.

2 comments:

Hanneles bok-paradis said...

jag har inte tänkt på vilket förlag.. men sett böckerna.

Ylva said...

Hannele. Kolla in Gilla böcker förlag. Alla deras böcker ser verkligen fina ut! Och är bra!