Wednesday, July 22, 2009

He´s just not that into you

Utläst 090720: He´s just not that into you av Greg Behrendt och Liz Tuccillo

Jag är stolt för att jag har läst en bok på engelska. Det brukar jag inte göra. Inte för att det är någon komplicerad historia, men ändå. Boken består av påhittade brev för att lära tjejer hur de ska bete sig mot killar som inte är intresserade. Jag tror att jag skulle tycka om filmen, för boken är väldigt rolig trots det tragiska ämnet.

Vad som stör mig är att den är väldigt amerikansk och författarna tipsar hela tiden om att man som tjej ska vara passiv och låta killen ringa och sköta raggandet. Jag berättade det för sambon och sa att jag tycker att tjejer visst kan ringa. "Ja, och borda ett örlogsfartyg..." svarade sambon. Mitt hyfsat desperata ragg funkade ju och här sitter jag nu tretton år senare, med samma kille. Så svälj inte alla råd i den här boken!

No comments: