Thursday, December 20, 2007

Roxette

Utläst 071218: Roxette -The book av Larz Lundgren och Jan-Owe Wikström

Den auktoriserade biografin från 1992. Som alltid när Gessle är inblandad så måste allt vara godkänt från hans sida. Han kan nog vara en plåga att jobba med eller för, men man måste beundra honom för hans järnkoll. Jag hörde honom nu senast på bokmässan när han pratade om den nya biografin om honom själv som jag vill läsa och blev faktiskt förvånad över hur trevlig han verkade. Klart man måste vara hård om man ska ta sig så långt. Jag har fått en uppfattning att han varit tuff och sparkat medarbetare åt höger och vänster men det kanske varit befogat för att han ska kunna hålla kontrollen och verkligen få som han vill. Då får jag lov att uppskatta honom för det eftersom jag tycker att nästan allt han gör är väldigt bra. Det är kul att läsa den här biografin eftersom jag länge lyssnat på både Per och Marie och framför allt är det härligt med alla gamla bilder som de delar med sig från privatalbumen. Ibland är det lite töntigt formulerat men det kan jag ta eftersom det är historien bakom som intresserar mig. Trevlig bok för dem som gillar Roxette helt enkelt.

No comments: