Tuesday, September 22, 2020

Maria ensam

Utläst 200920: Maria ensam av Sven Delblanc

Det här är sista delen av fyra i romansviten som börjar med Samuels bok. Det är sin egen släkthistoria Delblanc skildrar, Samuel är inspirerad av hans morfar och Maria hans mamma. Han är själv född i Kanada dit föräldrarna emigrerade 1931 men återvände till Sverige när han var några år gammal. Här kan man läsa mer om författarens liv: http://www.delblancsallskapet.se/presentation.html

Äsch, nu försvann resten av recensionen som jag trodde att jag sparat som utkast och jag orkar inte skriva om den. 

Maria ensam

3 comments:

Hanneles bokparadis said...

längesedan jag läste Delblanc

Ylva said...

Hannele. Jag älskar hans vackra språk! Boken är från 1985.

Sarah Elisabeth Blais said...

Great reading yoour blog