Friday, October 02, 2015

Dingo dingo

Utläst 151002: Dingo dingo av Leif Eriksson, Bob Hansson och Martin Svensson

Hansson och Svensson har jag läst förut och gillat, Eriksson har jag aldrig hört talas om. Nu (eller 2011) lanseras dessa som "Sveriges nya författartrio". Det verkar inte ha blivit någon hit för jag kan inte ens hitta uppföljaren Dingo Dingo i Norrland som skulle ha kommit ut 2013. Det här är en bagatellartad historia som är komisk emellanåt men mest fånig, tyvärr. Det var lagom lättläst för att ha med mig på bokmässehelgen, men annars är det tveksamt om jag skulle lägga tid på den.

Olof skäms för att han inte reagerade fast han visste att hans bror slog sin fru. Hampus skäms för att han slarvat bort familjens besparingar och bara låtsas hemma som att han drar in en massa pengar. Henrik har en fru som dricker och slår honom. Dessa tre män blir inbjudna till att fira gemensamma bekanten Bernts femtioårsfest men när de kommer till festen visar det sig att där bara är män. Och att de ska kramas! Bernt vill att alla ska hålla om någon i en kvart. Först tycker alla männen att det är konstigt och pinsamt men efter en stund känner de hur skönt det känns att bara stå och kramas och de återkommer till kramklubben en gång i veckan.

Dingo Dingo : den manliga frigörelsen är här!

http://www.adlibris.com/se/bok/dingo-dingo-den-manliga-frigorelsen-ar-har-9789186369804

No comments: