Tuesday, June 21, 2016

Berättarfestivalen

Nu är berättarfestivalen slut och jag kommer att räkna upp allt jag har gått på, mest för min egen skull.
 
 
Fredag.
Hur fritt är ordet? Vad får man berätta? Panelsamtal med Nino Mick, Sara Parkman och Britt Börjesson.
Öppen scen. Vem som vill får berätta.
Sara & Samantha - Feministisk och antinationalistisk folkmusik.
Vitsarnas afton med Jeja Sundström, Pelle Olsson och Rolf Olsson.
 
Sara & Samantha
 
Lördag.
Berättarfestivalen på Lilla torg. Rolf Olsson, Bengt af Klintberg och Pelle Olsson.
Berättarcafé med Föreningen Österlen berättar.
Helkväll på Grand. Jeja Sundström, Nino Mick, Heidi Dahlsveen, Kajsa Bohlin & Olivia Bergdahl.
 
Kajsa & Olivia
 
Söndag.
Ola Henricsson - Berättarola, bland lärare och elever i Bergsjön.
Kronobergs mästerskap i berättarslam.
Berättarfesten. Kajsa Bohlin, Bengt-Göran Söderlind, Olivia Bergdahl, Heidi Dahlsveen och Mats Sturesson.
 
Bengt-Göran.
 
Idag var jag med i Smålänningen. Här sitter jag längst ned till vänster och låter barnen få godis i godisregnet.
Foto: Catarina Johansson
 

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

intressant!

Ylva said...

Hannele. Jag älskar vår festival! Den är så fin!