Tuesday, July 26, 2011

Vila på gröna ängar

Utläst 110726: Vila på gröna ängar av Anne B. Ragde

Det här är sista delen i trilogin om släkten från den norska gården Neshov. Jag tyckte om den men är besviken på slutet, som jag också hört flera andra vara. Det löses liksom upp i ingenting. Här har jag gått och fäst mig vid så många personer och så får jag inte veta vad som händer med dem!

Grisbonden Tor har tagit livet av sig och dottern Torunn tror att det är hennes fel eftersom hon fått honom att tro att hon inte vill ta över gården, fast hon ännu inte bestämt hur hon vill göra. Farbrodern Margido har fullt upp med sin begravningsbyrå och farbror Erlend ska ha barn med sin pojkvän och två väninnor.

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

låter som livet..

Ylva said...

Hannele. Ja, men jag är inte glad i böcker med öppna slut.