Monday, December 04, 2017

Från och med du

Utläst 171203: Från och med du av Mhairi McFarlane


Jag tyckte om McFarlanes första bok You had me at hello (även på svenska) och gillar denna hennes andra också. Ibland vill jag ha något lättsmält och roligt och då passar sådana här romantiska böcker där man liksom vet hur det ska gå men inte hur de ska komma dit. Till en början reagerade jag på att språket känns lite onaturligt och konstruerat, men efter ett tag vande jag mig vid det. Det kanske är översättningen, men jag kan stå ut med en del konstigheter för att få läsa engelska böcker på svenska. Jag älskar kulturen, humorn och Londonmiljön.


När Aureliana Alessi var ung var hon fet, konstig och mobbad av hela skolan. Som vuxen har hon ändrat sitt italienska namn till Anna, gått ned i vikt och blivit vacker. Hon älskar sitt jobb och sitt liv förutom att hon lever ensam. Hennes självförtroende är inte vad det borde vara och hon börjar tröttna på de besynnerliga män hon träffar på nätdejting. Hon har inte tänkt gå på skolåterträffen och träffa sina gamla mobbare igen, men hennes vänner övertalar henne att gå dit för att hon ska kunna bli fri från sitt förflutna. På festen dyker James Fraser upp, killen hon var kär i och som förnedrade henne mer än någon annan, men han känner inte ens igen henne. När han sedan plötsligt kommer in i hennes liv igen på flera sätt vill hon inte tala om vem hon är men hon vet att det förr eller senare kommer att avslöjas.


Från och med du
http://www.adlibris.com/se/organisationer/product.aspx?isbn=9150917641

3 comments:

Hanneles bokparadis said...

skulle kunna läsa

Ylva said...

Hannele. Ja, om du vill ha något fluffigt och mysigt.

tant Hannele said...

ibland vill man verkligen läsa sånt! ❤️