Wednesday, May 10, 2017

Saker jag hade velat veta när jag var 15

Utläst 170510: Saker jag hade velat veta när jag var 15


Det här är precis vad titeln säger. Boken har Diana Olofsson och Johanna Wester som redaktörer och utöver dessa två har femton andra kända svenska kvinnor skrivit råd till sina inre tonåringar. Jag tycker att det är kul att läsa om kändisar som sångerskan Pernilla Andersson, författaren Lena Andersson, bloggaren Clara Lidström och boxaren Mikaela Laurén (som jag inte hade hört talas om innan). De har kloka råd till unga tjejer och berättar om hur det var när de själva var femton. Att vara ung har aldrig varit lätt, men kanske kan den här boken styrka osäkra tjejer och uppmuntra dem till att göra saker de själva vill och inte sådant som förväntas av dem. Som tur är har jag aldrig orkat bry mig så mycket om mitt utseende, men jag har alltid velat passa in och om det handlar antologin också.


Saker jag hade velat veta när jag var 15
http://www.adlibris.com/se/organisationer/product.aspx?isbn=9113073621

2 comments:

tant Hannele said...

vet inte om jag blivit klokare

Ylva said...

Du har åtminstone fått livserfarenhet.