Monday, April 25, 2011

Kommer aldrig mer igen

Utläst 110425: Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel

Jag brukar inte läsa deckare men har tagit mig an en påskekrim - det är en norsk tradition att läsa deckare till påsk. Det är förståeligt att Petter Lidbeck, som brukar skriva ungdomsböcker, tar pseudonymen Hans Koppel när han skriver för vuxna för det är så totalt annorlunda. Jag tyckte om hans Vi i villa och den här är också bra, men hu, så otäck! Ni förstår att det är otäckt för mig när en Ylva försvinner!

Mike bor med sin fru Ylva och deras dotter Sanna utanför Helsingborg. En kväll försvinner Ylva och Mike blir misstänkt. Eftersom Ylva tidigare har haft en affär tror polisen att det är ett svartsjukedrama. Tiden går och ingen tror längre att hon lever, men det gör hon och alldeles i närheten dessutom.

2 comments:

klok som en bok said...

Jag har läst flera Hans Koppel och ser fram emot att läsa denna också. Men det är kö på bibblan så jag får vänta:-)

Ylva said...

Klok. Ja, den blir nog populär, jag var en av de första som tog den hos oss.