Monday, November 30, 2020

600 mil till dig

Utläst 201130: 600 mil till dig av Lovisa Wistrand

Jag tyckte om messengerduologin av samma författare, men här gör hon det lite lätt för sig och återanvänder knepet att låta en del av konversationen ske via chat. Eftersom huvudpersonerna bor just 600 mil ifrån varandra är det nödvändigt, men för mig känns det lite tjatigt. Annars är det en mysig och charmig historia om hur det kan vara med en omöjlig kärlek på andra sidan Atlanten. Boken är lättläst och kan fungera som knark för New York-älskare. Ibland blir personerna lite väl vackra och klyschiga, men jag tycker om söta kärleksromaner så jag sväljer det. 

Alice lever ett till synes perfekt liv i Uppsala med sin man Carl som är hjärnkirurg och deras två flickor Vera och Diana. Själv är hon läkare men på en vårdcentral och tycker att Carl jobbar för mycket, han är ju aldrig hemma och tar sig tid med henne. Hon beklagar sig för sin granne och bästa vän Ella, som också är gift med en kirurg. Av en händelse fastnar Alice på en Facebooksida om New York och där får hon syn på en man som verkar veta allt om sin stadsdel Brooklyn. De börjar chatta och förbjudna känslor dyker upp. 


600 mil till dighttps://www.adlibris.com/se/sok?q=600+mil+till+dig

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

låter som verkliga livet nu

Ylva said...

Ja, nu kunde det lika gärna vara 600 mil som 50 till mina föräldrar som jag inte får träffa.