Thursday, October 29, 2020

En enda risk

Utläst 201028: En enda risk av Simona Ahrnstedt, återberättad av Pamela Jaskoviak

Jag har inte läst något av Ahrnstedt tidigare för jag är inte så intresserad av romance, men den här romanen som är bearbetad till lättläst är kul att läsa. Jag blir så glad när det kommer bra böcker som är lättlästa för vuxna, för ofta ser de tyvärr för tråkiga ut. Den här är skriven för vuxna och blir inte för barnslig, men man får inte vara pryd för det är mycket sex... Nu såg jag att det är del tre i en serie, men det går bra att läsa den fristående. 

Ambra är en duktig journalist på Aftonbladet. Tom har varit elitsoldat. Ambra får ett uppdrag hon inte vill ha och måste åka till Kiruna. Det är några dagar före jul och kallt och mörkt. Hon minns sin svåra barndom där. Tom mår dåligt efter att ha suttit fången hos terrorister. Nu sitter han ensam i ett hus i Norrbotten. De är helt olika och passar inte ihop. Men så möts de två och kan inte sluta att tänka på varandra. 

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

en ny författare för mig

Ylva said...

Jag känner igen namnet, hon är stor inom romance.