Wednesday, March 27, 2019

Höns som hobby

Utläst 190326: Höns som hobby av Liselotte Roll


Det här är en jättefin bok om man funderar på att skaffa höns eller redan har. Inte för att jag brukar läsa faktaböcker, men nu fick jag lust att läsa denna. Det är mest min man som kör ut till stugan och matar våra höns och när han vill ha information googlar han och tittar på filmer på youtube, men så funkar det inte alls för mig. Googlar gör jag i och för sig ofta, men jag tycker väldigt mycket om att läsa på papper. Så; fin, lättläst och trevlig bok med härliga färgbilder!


Det började med att Liselottes familj reste till Holland för att titta på en särskild hundras som ska kunna fungera även för allergiker, då deras son är allergisk men familjen ville ha hund. Sonen fick genast en allergisk reaktion så de fick ge upp den idén, men i stället upptäckte de en trevlig hönsras. Liselotte är journalist och deckarförfattare och har skrivit flera artiklar om höns och så nu en hel bok. Här står allt man behöver veta om höns; hur man ska göra för att de ska må bra, vad de äter, sjukdomar, raser och personliga anekdoter.


Höns som hobby


https://www.adlibris.com/se/bok/hons-som-hobby-9789127156197

No comments: