Sunday, December 17, 2017

88 böcker du inte behöver läsa

Utläst 171215: 88 böcker du inte behöver läsa av Kalle Lind

Jag gillar allt av Kalle Lind för han är rolig även när han berättar om urtrista saker, vilket är lite av hans grej. Den här boken påminner mig i idén om 80 romaner för dig som har bråttom av Henrik Lange. Här förklarar alltså Lind vad de konstiga böckerna han rotat reda på handlar om och berättar varför vi inte behöver läsa dem. Det är svårt att skriva om sådana här böcker, men jag tycker att det är roligt att läsa och bekvämt med korta kapitel. Det är ungefär bara sådana här lättviktiga saker jag läser i faktagenren, om man nu kan kalla det fakta.

88 böcker du inte behöver läsa
https://www.adlibris.com/se/bok/88-bocker-du-inte-behover-lasa-9789187905780

Jag har förresten nyligen lyssnat på Best of Kalle Lind som ljudbok på Biblio, som man lånar på bibliotek. Min koncentration räcker inte länge nog för att lyssna på ljudböcker + att jag hör så dåligt så att jag måste dra upp ljudet jättehögt på mobilen, men det var kul att vara ute och gå med Kalle Lind i öronen.

Best of Kalle Lind

https://www.adlibris.com/se/ljudbok/best-of-kalle-lind-9789174830415

3 comments:

Hanneles bokparadis said...

älskade denna, han har nog varit hemma hos mig :)

Hanneles bokparadis said...

Lange är nåt helt annat, hans böcker är genialiska, bäst om man läst böckerna innan, fyra rutor för en "svår" klassiker!

Ylva said...

Hannele. Ja, Lange är något annat och också väldigt rolig!