Wednesday, November 29, 2017

Kronobergs bokmässa

Jag har glömt att skriva här om Kronobergs bokmässa! Här är ett inlägg från i söndags på min andra blogg http://yfronten.blogg.se/ .


Idag åkte jag till Växjö på bokmässa. 
 
En kompis behövde luncha och jag gick gärna på Condeco och fikade morotskaka och varm choklad med grädde och marshmallows.
 
Sara Paborn berättade om sin bok Blybröllop som handlar om en bibliotekarie som förgiftar sin man... Den vill jag läsa. 
 
Majgull Axelsson är en av mina favoritförfattare och hon berättade om sin bok Ditt liv och mitt. 
 
Jag gick och åt pasta på Sit & go med en annan kompis och sedan tog jag tåget hem. Det är ju roligt eftersom det inte går tåg till Ljungby utan jag fick byta i Alvesta. Förra gången jag försökte åka tåg hem från Växjö bytte jag i Vislanda men satt och klappade en liten hund när bussen körde förbi och hussen fick skjutsa hem mig... 

3 comments:

Hanneles bokparadis said...

trevligt, Majgull ar väldigt trevlig att lyssna på.

Ylva said...

Hannele. Ja, jag har hört henne flera gånger.

Hanneles bokparadis said...

jag men, hon har varit här på Hisingen :)

jah hade med mig mitt 7-åriga barnbarn och Majgull berömde att hon satt så fint och tyst (flicka har suttit fint med på universitetsföreläsningar med)