Friday, November 24, 2017

Ibland mår jag inte så bra

Utläst 171124: Ibland mår jag inte så bra av Therése Lindgren


Jag visste ingenting om Therese Lindgren innan utan hade bara hört namnet i något sammanhang. Eftersom jag inte är intresserad av de ganska nya fenomenen youtuber, poddare och liknande utan lägger mitt krut på de sociala medierna blogg, instagram och facebook har jag inte följt henne. Hon är alltså Sveriges största kvinnliga youtuber och började den karriären med att vlogga (videoblogga) om smink. Detta är jag också helt ointresserad av.


Men nu har hon skrivit en bok om att må psykiskt dåligt som hon har egen erfarenhet av och den är bra och kan vara en tröst för andra unga tjejer som mår dåligt. Jag har haft depressioner och känner igen mig i många av hennes känslor. Jag kommer inte att skriva så mycket mera om boken för jag har hållit på och läst den under lång tid, men jag kommer att rekommendera den till våra ungdomar på gymnasiet. Det är viktigt att se att en på ytan lyckad tjej som har allt inte alltid har det så lätt. Lindgren har för övrigt just kommit ut med en ny bok som heter Vem bryr sig? men den ska jag nog inte läsa för den verkar handla lite för mycket om att man inte ska äta djur och det tycker ju jag att man kan göra, särskilt om man som jag inte tycker om grönsaker...


Ibland mår jag inte så bra
https://www.adlibris.com/se/bok/ibland-mar-jag-inte-sa-bra-9789137149011?campaignId=28461dd6-0d7f-4e12-94d7-85e5d7c692d5



2 comments:

Hanneles bokparadis said...

(växande barn och ungdomar ska nog äta allsidigt)

Ylva said...

Jag tycker åtminstone att de ska kunna välja. Veganföräldrar bestämmer ofta åt sina barn.