Monday, October 03, 2016

Efter tio år på kvinnotidning vet man...

Utläst 161002: Efter tio år på kvinnotidning vet man... av Fred Forsell


Jag tycker om Forsells krönikor i tidskriften Amelia och var lite orolig att jag skulle ha läst de flesta krönikorna i den här boken redan, men det hade jag inte för det är även många som är skrivna för Nya Åland. Jag visste inte att han kommer från Åland och det är kul att få läsa om hans föräldrar där och om livet som nyinflyttad till Stockholm. Krönikorna är roliga och träffsäkra. Jag brukar inte vilja läsa krönikesamlingar i ett svep, just för att krönikor är anpassade för att läsa en och en, men den här läste jag på ett par dagar. Fred är journalist, krönikör och redaktör på Amelia och jag uppskattar hans språk och humor. Det märks att han är utbildad journalist och inte "bara" bloggare eller någon annan som inte kan grammatik.


Efter tio år på kvinnotidning vet man...
http://www.adlibris.com/se/sok?q=kvinnotidning

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

verkar intressant!

Ylva said...

Hannele. Jag tycker i alla fall att han är väldigt rolig och välformulerad!