Monday, March 21, 2016

Litteraturkryssning

Nu har jag kommit hem efter min resa till Finland och Stockholm. Det har som alltid varit väldigt trevligt och särskilt kul var det att ha med en gammal kompis på färjan!
 
När vi gått på båten gick vi direkt på buffén. Efterrättsbordet var bra!
Hela fredagen lyssnade vi på författare.
 
Inger Alfvén har skrivit Berör mig inte Berör mig.
Tom Malmquist har skrivit I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv.
Carola Hansson har skrivit Masja.
David Lagercrantz har skrivit Millennium 4.
Karolina Ramqvist har skrivit Den vita staden.
Liv Strömquist har skrivit Kunskapens frukt.
Karin Johannisson har skrivit Den sårade divan.
Staffan Malmberg har skrivit Gardet. Jag har inget kort på honom för då satt jag längst bak (efter att ha varit tvungen att gå på toa mitt i alltihopa).

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

Kul! Har läst om dessa kryssningar... ikväll ska jag lyssna när Åsa Moberg berättar om Simone de Beauvoir - hemma i Göteborg :)

Ylva said...

Hannele. Ja, det är så väldigt trevligt! Ha det så bra på Moberg! Hon var med på kryssningen för ett par år sedan.