Monday, March 07, 2016

Komma fram

Utläst 160304: Komma fram av Rainbow Rowell

Jag älskade ungdomsboken Eleanor & Park och tyckte om Fangirl, även fast jag inte är intresserad av fanfiction. Det här känns som att hon har försökt skriva en Eleanor & Park för vuxna, men jag tycker inte att storyn håller hela vägen. Handlingen är för tunn och otrolig, men jag tycker om hennes språk så jag kommer att fortsätta att läsa allt som översatts till svenska. Själva kärlekshistorien är fin och hon är oerhört bra på att beskriva relationer och människor.

Georgie och Neal har varit gifta länge och har två små flickor. Förhållandet är ansträngt eftersom Georgie alltid jobbar och det är Neal som har hand om hemmet. När Georgie får sitt livs stora chans att skriva en komediserie för ett stort TV-bolag tillsammans med kollegan Seth kan hon bara inte tacka nej, trots att hon blir tvungen att stanna hemma när familjen åker iväg över jul till hennes svärmor. När Neal slutar att svara i telefonen åker Georgie hem till sin mamma. Hon ringer Neal från en gammeldags telefon och DÅ svarar han äntligen, men det är Neal för femton år sedan. Georgie fattar såklart ingenting, men fortsätter att ringa honom från samma magiska telefon för att över huvud taget nå honom.

Komma fram
http://www.adlibris.com/se/bok/komma-fram-9789186634780

No comments: